Monthly Archives: September 2009

Enjoying Aidilfitri.

Mostly I’m too old and too married to be given angpow/duit raya/gifts during raya. But in that absence I’ve realize what Hari Raya really means. I’ve also realize how humongous this one event is.
To help non-muslims and non-malay countires to understand I’ll relate to other holidays.
Hari Raya is like:
1. Thanksgiving – family members, close and distant relatives get together and catchup. and oh yeah.. some houses visited are “open houses” meaning they prepare a buffet for visitor to eat…where’s my turkey pants!?!
2. Christmas – People go last minute shopping and decorate their houses with lights and ornaments. no dolls or or pictures of animals and stuff. Almost Everyhouse is dressed in its best decor! watch out for the electric bill :p
3. Independence day (and Chinese new year) – After a whole month of fasting the whole day, (not night as well) people love to celebrate with a bang! firecrackers, cherry bombs, and even fireworks. This year i’ve seen a lot of people buy 6 pack sized fireworks that produce a few seconds worth of July 4th! Watchout for the firehazard. I feel sorry for people who want to sleep early.
4. Halloween – okay, so people don’t dressed as ghouls.. but they dressed their best out of the whole year. and there are a lot of candies for everyhouse you visit.. my sisters often grab some candies and put them in their hand bags.. oh yeah.. their in their 20’s. hmm..this also the time we usually visit the graves of our loved ones… hmmm… so its haloween..ish? :p
5. Valentine’s day… okay so its not lovers’ day…but hey.. Some people send to each other letters, postcards (kad raya), e-mails and sms’s celebrating the holiday.. and couples tend to dress in similar colours when visiting other people’s houses. hmmm… I don’t get kad raya anymore… anyone out there still does this?

Apparently there are slight differences, between islamic countries, but its more or less the same. I heard Middle east muslims celebrate it for that day only and call it Eid Mubarak. But us malays (Malaysia, Indonesia and Brunei) call it Aidilfitri and celebrate it upto the whole month of syawal! (arabic calendar) Let the celebration continue!!!

We often say to each other Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin. directly translated as Good celebration Day of Aidilfitri (that word’s arabic, i’m not sure what it means), and Apologies for any physical or emotional/spiritual mistakes. Oh its also a time of forgiveness..I especially love that part ๐Ÿ™‚
Okay, I hope I painted a good picture of raya.

Happy celebrations and Apologies for any misgivings.

Advertisements

Anti snore treatments!!!

My wife has been bothered by my snoring, and i’m often not satisfied with my sleep, (allegedly to my snoring as well).
finally a solution! Just sharing this with anyone who may have a problem..
reminder to myself to reduce snoring..
1. find cause of allergy. Probably have to cleanup room.
2. Reduce weight.. yes, i have to admit… i’m overweight ๐Ÿ˜ฆ … Shahbandar? Here I come! ๐Ÿ™‚

Hmmm…how much bath is too much bath?

According to this article. http://health.howstuffworks.com/skin-care/daily/tips/daily-shower-skin.htm
If you had to many showers you can have crack or irritated skin. I’m already showering twice a day! I don’t think i can do any less. hmmm… solution… remind myself to buy moisturizer for my cracked heels.

Healthy or unhealthy?

Found interesting Article on

http://www.livescience.com/health/090918-bad-health-tips-1.html

Basically the summary is:
7. Runner’s have better knees than non-runners
6. UV ray even those in tanning salons are dangerous, but we need the sun to produce vitamin D.
5. health food junkies might be eatings wrong and therefore might be a new eating disorder – orthorexia nervosa (the compulsion to eat right?)
4. Margarine like any highly processed food product is unhealthy, Butter is better.
3. Eggs are healthy (YAY!!!) as it contains a lot of nutrients, and doesn’t really alter your cholesterol level that much.
2. Vitamin Supplements may not provide extra health benefits, (damn, what am i gonna do with all this supplements?!)
1. Aspirin therapy good for people who are at risk for hearth attacks, but might risk healthy people to hemorrhage.